بهترین آرد برای خمیر پیتزا

6 خرداد 1403 ساعت 10 و 17 دقیقه
 بهترین آرد برای خمیر پیتزا
بهترین آردی که برای خمیر پیتزا می توانید استفاده کنید کدام نوع است؟ پیتزا غذای محبوب کودکان است و بسیاری از افراد به جای هزینه های اضافی ترجیح می دهند این غذای خوشمزه را در منزل برای بچه های خود آماده کنند. اما برای آماده سازی با کیفیتی برابر با کیفیت پیتزای فست فودی می بایست لوازم مورد نیاز آن را داشته باشید. در این مقاله می خواهیم بهترین آردی را که برای خمیز پیتزا ایتالیایی می توانید استفاده کنید به شما معرفی کنیم. با تولیدی حیران همراه باشید.
پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها برای هر افراد در سنین مختلف است و یکی از مهمترین عناصر آن خمیر آن که باید با بهترین آرد برای خمیر پیتزا تهیه شود. کیفیت بالای آرد موجب میشود تا خمیر نرم و ترد شود. در این مقاله ضمن معرفی بهترین آرد برای خمیر پیتزا طرز تهیه خمیر پیتزا را آموزش میدهیم. با تهیه یک خمیر پیتزای خوشمزه و پخت آن در فر پیتزای حیران میتوانید لحظات خوشی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزای خوشمزه و حرفه ای که همچون پیتزاهای رستوران ها طرد و خوشمزه باشد نیاز به مواد زیر داریم:

۲ پیمانه

آرد سفید

۳/۱ پیمانه

شیر

۳/۱ پیمانه

آب ولرم

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع یا زیتون

۱ قاشق

مرباخوری شکر

۱ قاشق مرباخوری

سرپر خمیر مایه فوری

۱ قاشق چای‌خوری

نمک

 

طرز تهیه خمیر پیتزا با آرد سفید

طرز تهیه خمیر پیتزا با آرد سفید بسیار آسان  و راحت است. توجه داشته باشید که این مقدار مواد اولیه برای خمیر پیتزای خانگی به اندازه‌ی چهار نفر است. با این مقدار می‌توانید یک پیتزای بزرگ یا چهار پیتزای کوچک تهیه کنید:

1. پودر خمیر مایه فوری را با شکر مخلوط کنید.

2. آب ولرم را به ترکیب اضافه کنید.

3. درِ ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط بماند.

4. آرد را الک کنید.

5. در یک کاسه بزرگ، شیر، نمک و مقداری روغن را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

6. سپس مخلوط خمیر مایه را به ترکیب اضافه کنید.

7. آرد الک شده را به تدریج اضافه کرده و خوب هم بزنید.

8. در این مرحله، باقی‌مانده روغن را اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

9. اگر خمیر بیش از حد نرم بود، کمی آرد اضافه کنید و اگر به دست چسبید، مقداری روغن به دستانتان بمالید.

اکنون ظرف را با یک درب یا سلفون بپوشانید و بگذارید یک ساعت در دمای محیط بماند. بعد از یک ساعت، حجم خمیر دو برابر می‌شود. خمیر را ۱ تا ۲ دقیقه مجدداً ورز دهید تا هوای داخل آن خارج شود. حالا خمیر پیتزای خانگی و کم‌روغن شما آماده است تا به یک پیتزای خوشمزه تبدیل شود. بعد از آماده شدن خمیر با ترکیب سایر مواد پیتزا می توانید آن را در فر پیتزای حیران قرار دهید. فر پیتزای حیران با چخت کامل و استفاده راحت آشپزی لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

ویژگی آرد سفید برای خمیر پیتزا

از آنجا که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از آرد سفید برای تهیه خمیر پیتزا استفاده کنند، در این بخش به بررسی ویژگی‌ آرد سفید برای خمیر پیتزا می‌پردازیم. آرد سفید، آردی است که پوسته‌ها و لایه‌های خارجی دانه‌های گندم از آن جدا شده‌اند. این آرد به طور گسترده در نان، شیرینی‌پزی، کیک و دیگر محصولات نانوایی به کار می‌رود. خصوصیات آرد سفید عبارتند از:

1. پالایش شده: آرد سفید از پوسته و لایه‌های غیر مرغوب گندم جدا شده است، که باعث می‌شود ظاهری تمیزتر و رنگی سفیدتر داشته باشد.

2. حاوی گلوتن: این آرد نیز مانند سایر آردها حاوی گلوتن است، پروتئینی که به ایجاد ساختار در محصولات نانوایی و شیرینی‌پزی کمک می‌کند.

3. بدون پوسته و ذرات خارجی: آرد سفید فاقد پوسته و ذرات خارجی دانه‌های گندم است، که این ویژگی می‌تواند به بهبود کیفیت و نرمی محصولات نانوایی کمک کند، به همین دلیل در تهیه خمیر پیتزا استفاده می‌شود.

4. ماندگاری طولانی‌تر: به دلیل پردازش بیشتر، آرد سفید نسبت به آردهای نیمه‌کامل یا کامل مدت ماندگاری بیشتری دارد.

مهم است توجه داشته باشید که مصرف زیاد آردهای سفید به دلیل فرآیند پالایش زیاد و از دست رفتن بخش‌های مفید دانه، ممکن است برای سلامتی مضر باشد. بنابراین، توصیه می‌شود تغذیه متنوعی داشته و از آردهای نیمه‌کامل یا کامل نیز استفاده کنید.

نگهداری خمیر پیتزا فوری

برای نگهداری خمیر پیتزای فوری چند نکته هست که بهتر است آنها را رعایت کنید. می‌توانید یکی از گلوله‌های خمیر پیتزا را فریز کنید تا در آینده از آن استفاده کنید یا هر دو توپ خمیر را به صورت جداگانه فریز کنید. ابتدا سطح بیرونی خمیر را به آرامی با روغن زیتون بپوشانید. سپس خمیرها را در کیسه‌های زیپ‌دار جداگانه قرار داده، محکم ببندید و هوای داخل کیسه‌ها را کاملاً خارج کنید. این خمیرها را می‌توانید تا ۳ ماه فریز کنید.

نکته: برای استفاده از خمیر پیتزای یخ‌زده، آن را حدود ۸ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. بعد از آماده کردن مواد روی پیتزا، خمیر را از یخچال خارج کرده و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا آماده استفاده شود.

در نهایت با استفاده از فر پیتزا خانگی حیران میتوانید به پخت و پز غذای خود بپردازید. فر پیتزای حیران با طراحی فوق العاده مختص پخت پیتزا است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد مورد انتخاب بسیاری از آشپزها بوده است. این فر به طور اختصاصی برای پخت پیتزا طراحی شده و با تکنولوژی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا، امکان پخت پیتزاهای خوشمزه و ترد را فراهم کرده است. فر پیتزای حیران با فراهم آوردن دمای مناسب و پخش یکنواخت حرارت و فراهم آوردن سرعت مناسب پخت در آشپزخانه شما همراه همیشگی شما خواهد بود. جهت سفارش فر پیتزا حیران میتوانید به وبسایت تولیدی حیران مراجعه کنید و ضمن ثبت سفارش فر پیتزای حیران از سایر اقلام و تجهیزات آشپزخانه و سفر دیدن بفرمایید.

دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
پشتیبانی و مشاوره
سلام !
برای پشتیبانی، مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش با ما در ارتباط باشید.