ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ

1 خرداد 1403 ساعت 15 و 26 دقیقه
ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ
طبیعت‌گردی، در صورت نبودن تجهیزات مناسب و با کیفیت و ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ، ممکن است به دردسر تبدیل شود. زیرا در صورت بروز مشکلات در دل طبیعت، دسترسی به تجهیزات یا امکانات جایگزین، که معمولا در خانه می‌توان از آنها استفاده کرد، دشوار خواهد بود. برای انجام هر کاری، برنامه‌ریزی جامع و کامل و داشتن چک‌لیست ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ ضروری و حیاتی است، به‌ویژه زمانی که باید بدون دسترسی به امکانات اصلی، مدتی را در طبیعت گذراند.
بدون تجهیزات کمپینگ مورد نیاز مانند وسایل آشپزی، این تجربه به لذت‌بخشی مورد انتظار تبدیل نمی‌شود. بنابراین، تهیه تجهیزات مناسب امری بسیار ضروری است که باید به آن با دقت ویژه توجه شود به همین منظور در این مقاله چک لیستی از تجهیزات آشپزی کمپین برای شما آماده کرده ایم لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. برای تهیه ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ میتوانید به سایت حیران مراجعه کنید.

چک لیست تجهیزات آشپزی کمپینگ

زمانی که به سفر یا کمپینگ میروید نیازمند به یک سری ابزار جهت آشپزی و داشتن یک چک لیست تجهیزات آشپزی کمپینگ هستید. قاعدتا تنها یک سری قابلمه و قاشق چنگال جهت سفر کافی نیست و کفایت نمیکند و نیازمند یک سری ابزار حرفه ای برای داشتن سفری راحت هستید. در کمپینگ ها شما به طور مداوم در حرکت و فعالیت هستید، بنابراین اگر فکر می‌کنید که می‌توانید هر چیز غیرضروری و سنگین را برای چنین سفری با خود ببرید، باید بگویم که این کاملا اشتباه است. همچنین باید به یاد داشت که عدم داشتن تجهیزات مناسب و اصولی و ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ برای کمپینگ، مانند تهیه آتش، در بسیاری از موارد روزمره مانند این، ممکن است اولین مشکلی باشد که باید برای شروع یک کمپینگ ایده‌آل مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، استفاده از بادگیر و محافظ شعله مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت تاثیر گذار باشد. تجهیزات ضروری برای آشپزی و پخت‌وپز در طبیعت عبارتند از:

  • فر پیتزا مسافرتی
  • سوخت
  • سرشعله
  • فندک مخصوص، کبریت و وسایل آتش‌‌زنه مانند، مکعب آتش‌زنه، کناف آتش‌زنه و چوب آتش‌زنه
  • ظروف آشپزی :همه کاره
  • جای سیخ حیران
  • منقل سفری 
  • ظروف نگهداری غذا
  • کفگیر، ملاقه، رنده، درب بازکن، چاقوی تیز، ساطور مدل صربستانی، پارو پیتزا روتیت
  • ظرف آب
  • کتری کمپینگ
  • دستکش مخصوص فر یا آشپزخانه
  • سفره
  • کیسه‌های جمع آوری زباله
  • وسایل نظافت و شست‌وشو مانند مایع ظرفشویی، اسفنج و ...
  • ادویه‌جات و ظرف مخصوص برای آن‌ها

ظروف مناسب نگهداری غذای کمپینگ

در صورت داشتن غذای پخته برای همراهی در سفر، حتما به ظروف غذاخوری نیاز خواهید داشت که محسوب می‌شوند از جمله تجهیزات اساسی و حیاتی برای گردش و تفریح در طبیعت. ظروف پلاستیکی یا استیل عمدتا به عنوان انتخاب‌های مناسب برای نگه‌داری مواد غذایی در طولانی‌مدت به حالت گرم و تازه شناخته می‌شوند. ظروف پلاستیکی به دلیل وزن سبک‌تر و قابلیت حمل آسان‌تر، معمولا ترجیح داده می‌شوند، به‌ویژه در سفرهای کوه‌نوردی حرفه‌ای که بدون افزودن وزن اضافی به کوله‌پشتی انجام می‌شوند. در این نوع سفرها، حتی وزن کمی هم بسیار مهم است و به طور معمول حرارت غذا نیز اهمیت دارد.

ظروف غذای استیلی نیز برای این منظور مناسب هستند. این ظروف از جنس فلزی با بدنه عایق دوجداره تشکیل شده‌اند که بوی و طعم غذا را تغییر نمی‌دهند و با طراحی شبیه به فلاسک، برای سفرهای طبیعت‌گردی چند روزه بسیار مناسبند.

نکات مهم چک لیست تجهیزات آشپزی کمپینگ

قبل از رفتن به طبیعت و شروع سفر، حتما باید وعده‌های غذایی را مشخص کنیم. این کار به راحتی شما را در سفر کمک بسیاری خواهد کرد و همچنین حرکت و فعالیت در طبیعت را تسهیل می‌کند. برای انتخاب بهترین وعده‌های غذایی، غذاهایی که دارای مواد مغذی بیشتری هستند یا شامل همه یا اکثر گروه‌های غذایی باشند مناسب‌تر هستند. همچنین غذاهای آماده انرژی‌زا و مناسب برای طبیعت‌گردی که کم‌حجم و حاوی مواد انرژی‌زا هستند، توصیه می‌شوند.

تلاش کنید تعداد ظروف مورد نیاز برای پخت‌وپز را کم کنید و از ظروفی که سبک و کاربردی‌تر هستند استفاده کنید تا کوله پشتی کمپینگ را راحت‌تر بتوانید حمل کنید و حرکت در طبیعت سریع‌تر باشد. به عبارت دیگر، باید از وسایل چند کاره استفاده کنیم. به عنوان مثال، استفاده از ست ظروف غذای کمپ که چندکاره هستند و معمولاً در کنار هم به صورت تاشو قرار دارند، انتخاب بسیار مناسبی است.

مواد غذایی که در کوله پشتی خود قرار می‌دهید باید سبک و قابل نگهداری باشند تا بتوانید مواد غذایی بیشتری را در سفر همراه خود داشته باشید. برای این منظور، استفاده از فلاسک‌ها و یا ظروف نگه‌داری غذای مناسب اهمیت بالایی دارد. همچنین، تجهیزات آشپزی کمپینگ باید علاوه بر سبکی و قابل حمل بودن، از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا در کمپ‌های چند ساعته طعم و بوی غذا تغییر نکند.

برای تهیه ی ملزومات آشپزی در سفر کمپینگ میتوانید به سایت حیران مراجعه کرده و نسبت به تهیه ملزومات سفر اقدام کنید.

دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
پشتیبانی و مشاوره
سلام !
برای پشتیبانی، مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش با ما در ارتباط باشید.