طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

29 ارديبهشت 1403 ساعت 16 و 32 دقیقه
طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

دانستن طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی رویایی است که همه هواداران غذاهای ایتالیایی خواهان هستند.  غذاهای ایتالیایی به علت طعم خوشایندی که دارند در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد به همین علت بسیاری افراد در جست و جوی طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی هستند. با تهیه این پنیر در منزل میتوانید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و از نظر هزینه هم بسیار مقرون به صرفه است. حالا ما در این مقاله قصد داریم تا مراحل تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی را به روشی آسان به شما آموزش دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی رستورانی

ممکن است بارها به رستوران‌هایی رفته باشید که پیتزای ایتالیایی سرو می‌کنند و پیتزایی خورده اید که طعم آن را تنها در رستوران های ایتالیایی تجربه کرده باشید. گاه هم ممکن است عکس‌های پیتزاهای ایتالیایی را در اینستاگرام دیده‌اید، اما مشابه آن را نچشیده‌اید. اگر امکان سفر به ایتالیا را ندارید، چطور می‌توانید در خانه یک پیتزای ایتالیایی خوشمزه با خمیر نازک که ویژگی اصلی پیتزاهای ایتالیایی است را درست کنید؟ با من همراه باشید تا به شما طرز تهیه‌ی منحصر به فرد خمیر پیتزای ایتالیایی به سبک رستورانی را به صورت رایگان آموزش دهم و در نهایت از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم:

- آرد مخصوص نودل یا پیتزا: 1 کیلوگرم

- مخمر: 3 گرم

- شکر: 5 گرم

- نمک: 25 گرم

- روغن مایع یا روغن زیتون: 30 گرم

- آب: به مقدار لازم با توجه به کیفیت آرد

1. ابتدا آرد رشته یا آرد پیتزا را با شکر و نمک و مایه خمیر مخلوط می کنیم.

2. پس از مخلوط شدن کامل این مواد خشک، کمی آب را به گونه ای که گلوله نشود، به مواد و همزن صنعتی یا خمیرگیر اضافه می کنیم.

3. در مرحله بعد خمیر را در خمیر یا همزن هم میزنیم و حتی می توانیم لایه خمیر را با دست حرکت دهیم تا خمیر کاملا با آب مخلوط شود.

4. خمیر باید نرم و لطیف باشد و در این صورت خمیر ایتالیایی آماده است.

5. در نظر داشته باشید که تمام این مراحل نباید بیش از 15 تا 20 دقیقه طول بکشد.

6. پس از آماده شدن خمیر ایتالیایی، روغن را اضافه کرده و شروع به ورز دادن خمیر کنید.

7. در این مرحله خمیر پیتزا را به مدت 20 تا 30 دقیقه در دمای محیط قرار دهید، نباید داغ باشد. باید توجه داشته باشیم که روی خمیر را با یک پارچه پلاستیکی یا مرطوب بپوشانیم.

8. در این مرحله نوبت چیدن خمیر است و پس از گرفتن و درست کردن آنچه لازم است، 20 دقیقه استراحت می کنیم.

9. این مرحله برای رستوران ها و فست فودها مناسب است: چونه ها را باید داخل قالب پیتزا پهن کرده و آماده طبخ کنید.

طرز تهیه نان پیتزای ایتالیایی حرفه ای در خانه

نان پیتزا، عموماً به عنوان پایه‌ای برای انواع پیتزاها محسوب می‌شود، که شما به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه نان پیتزا ایتالیایی

370 گرم آرد

250 میلی لیتر آب

150 گرم روغن زیتون

60 گرم نمک

3 گرم مخمر خشک

۱. در ابتدا، مخلوطی از آرد و مخمر را تهیه کنید.

۲. پس از مخلوط کردن آرد و مخمر، به آرد کم‌کم آب اضافه کرده و با استفاده از قاشق، مواد را کامل با یکدیگر مخلوط کنید. در این مرحله، اطمینان حاصل کنید که آب به دمای محیط رسیده باشد، زیرا دمای آب مهم‌ترین عامل موفقیت در تهیه نان پیتزا است.

۳. سپس روغن را به مخلوط اضافه کنید و به آرد باقی‌مانده اضافه کرده و با استفاده از قاشق، برای پنج دقیقه مواد را خوب هم بزنید. در انتها، نمک را اضافه کرده و دوباره مواد را هم بزنید. توجه داشته باشید که نمک باید ابتدا به مخلوط آرد و مخمر اضافه شود و سپس روغن.

۴. مرحله بعدی، پهن کردن خمیر است. برای این کار، خمیر را بر روی سطح کار خود با کمک وردنه پخش کنید. پس از پهن کردن، خمیر را برای یک تا دو دقیقه با دستان خود ورز دهید تا به شکل یک توپ آردپاشی‌شده و صاف برسد. سپس خمیر را در کاسه قرار داده و با یک حوله تمیز بپوشانید، و به مدت یک ساعت در دمای اتاق استراحت دهید.

۵. پس از استراحت، خمیر را روی سطح آردپاشی‌شده باز کنید و با دستان خود فشار دهید تا کمی کش بیاید. سپس خمیر را برگردانید تا قسمت صاف پایینی آن رو به بالا و قسمت بالایی آن زیر باشد.

۶. قالب پیتزا را با روغن چرب کرده و خمیر را در آن پهن کنید. سپس خمیر را با دستان و نوک انگشتانتان به گوشه‌های قالب بیاورید و به طور یکنواخت روی سطح قالب پخش کنید.

۷. برای مواد روی پیتزا، در یک کاسه پوره گوجه فرنگی، روغن زیتون، نمک و پونه کوهی را مخلوط کنید. سپس مواد دلخواه خود را بر روی خمیر بمالید.

۸. در مرحله بعد، پنیر موزرلا را روی پیتزا اضافه کنید و فر را روشن کنید. هر شش دقیقه، پیتزا را در فر چرخانید تا پنیر به‌طور یکنواخت ذوب شود و روی پیتزا طلایی شود.

با این مراحل ساده و دستورالعمل مرحله به مرحله، شما می‌توانید پیتزای خانگی شگفت‌انگیزی را بپزید که حتی با رستوران‌های معتبر رقابت کند!

نکات مهم در تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

با تهیه نان پیتزای ایتالیایی می توانید پیتزای خوشمزه ای را برای خود و خانواده تان بپزید که طعم آن را به خاطر بسپارید. برای سهولت در فرآیند پخت، حتما نکات زیر را رعایت کنید تا فرآیند پخت نان پیتزای خوشمزه برای شما آسان شود.

استفاده از آرد برای تهیه نان پیتزای ایتالیایی

آرد گندم یا آرد نودل بهترین گزینه برای تهیه نان پیتزای ایتالیایی است، زیرا به کیفیت و قوام نان پیتزای شما کمک می‌کند. همچنین، از آرد شیرینی‌پزی نیز برای تهیه خمیر پیتزا استفاده می‌توانید؛ زیرا بافت نرم و لطیف‌تری دارد و نسبت به سایر آردها، پیتزایی پوک و تردتری به دستتان می‌دهد.

خشک نبودن خمیر پیتزای ایتالیایی

خشک شدن خمیر پیتزا یکی از مشکلات رایجی است که افراد در هنگام پخت با آن سر و کار دارند.

ایجاد رطوبت در فر برای تهیه نان پیتزا

برای جلوگیری از خشک شدن خمیر یا نان پیتزا ایتالیایی می توانید یک کاسه آب در فر قرار دهید تا فضای آن مرطوب شود. با این کار دیگر پیتزای شما خشک نمی شود.

خمیر پیتزا سنگین در فر

یکی دیگر از دلایل پیتزا خشک در هنگام پخت این است که خمیر یا نان پیتزا سنگین است، بنابراین اضافه کردن بیش از حد آرد به خمیر باعث سنگینی آن می شود. پس به یاد داشته باشید که نان پیتزای شما باید سبک، نرم و لطیف باشد.

جهت تهیه پخت پیتزا ایتالیایی خوشمزه در منزل میتوانید از دستگاه فر پیتزا ناپولیتن استفاده کنید. با داشتن دستگاه فر پیتزا ناپولیتن میتوانید تجربه پخت و پز لذت بخش را در منزل تجربه کنید این دستگاه طراحی زیبا مدرنی دارد که آشپزی را برای شما آسان و خاطره انگیز میکند. برای تهیه دستگاه فر پیتزا ناپولیتن میتوانید به سایت حیران مراجعه کنید.

دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
پشتیبانی و مشاوره
سلام !
برای پشتیبانی، مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش با ما در ارتباط باشید.