برای پیتزا ناپولیتن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

27 ارديبهشت 1403 ساعت 13 و 28 دقیقه
برای پیتزا ناپولیتن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
پیتزا ناپولیتن اصالتا برای منطقه ناپول ایتالیا می باشد و با خمیری بسیار ترد تهیه می شود که معمولا در فرهای سنگی و یا فر هیزمی پیتزا می بایست آن را تهیه کنید. این روزها در تمامی رستوران های ایتالیایی پیتزا ناپولیتن به چشم می خورد و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده است. اما برای پخت این پیتزای ایتالیایی خاص به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ در این بخش می خواهیم تجهیزات مورد نیاز شما را برای پخت پیتزا ناپولی معرفی کنیم با تولیدی حیران همراه باشید. موارد زیر شاید سوال شما نیز باشد:

به روزترین مدل پیتزا برای ارائه در رستوران ایتالیایی و کافی شاپ چیست؟

برای ارائه پیتز  ناپولیتن به چه تجهیزاتی نیاز است؟

چه مدلی از فر پیتزا برای مناسبترین انتخاب برای پیتزا ایتالیایی ناپولیتن است؟

فر پیتزا سنگی از کجا تهیه کنیم؟

مناسب ترین فر پیتزا برای هر مدل از پیتزا چیست؟

پیتزا ناپلی یا ناپولیتن یا ناپلیتانا به کدام مدل از پیتزا ها گفته می شود؟

دستور پخت پیتزا ناپلی یا پیتزا ناپولیتن یا پیتزا ناپولیتانا چگونه است؟
 

اسرار پخت پیتزا ناپولی


قبل از نشان دادن طرز تهیه پیتزای ناپولی چند راز وجود دارد که به شما کمک می کند که یک پیتزای متفاوت داشته باشید هر سرآشپزی این پیتزا را به مدل خاص خود درست می کند اما در حالت کلی برخی از نکات برای این روش ها یکسان است. 
مخمر برای خمیر پیتزا ناپولی را در فریزر نگهداری کنید. این کار باعث می شود عمر آن افزایش پیدا کند. همچنین مطمئن شوید که مخمر نمرده است. برای ازمایش اینکه مخمر هنوز عمل می کند می توانید از آب گرم استفاده کنید. این آب را با شکر مخلوط کرده و سپس روی مخمر بپاشید اگر مخمر هنوز زنده باشد ظرف 5 تا 10 دقیقه یک توده حباب دار تشکیل می شود. 

 

طرز تهیه خمیر پیتزا ناپولی
 

در زیر مراحل تهیه خمیر پیتزا کلاسیک ناپلی به ساده ترین روش ممکن آمده است. فر پیتزا ناپولیتن برند حیران از جمله معروف ترین و محبوب ترین فرهایی است که برای تهیه پیتزا ناپولی می توانید از آن استفاده کنید. این فر می تواند گزینه خوبی برای استفاده در منزل، مسافرت و حتی فست فودی های کوچک باشد. با فر پیتزا ناپولی می توانید در کمتر از یک دقیقه پیتزا ناپولیتن خود را آماده کنید. 

آرد را اندازه بگیرید و به کاسه میکسر خمیر اضافه کنید.

آب گرم 80-100. (توجه: این مرحله برای بررسی این است که آیا مخمر هنوز زنده است یا خیر. اگر مطمئن هستید که حداقل شما زنده است ، این مرحله را رد کنید و فقط از آب دمای اتاق استفاده کنید.)

شکر را به آب اضافه کرده و هم بزنید.

مخمر را به آب اضافه کنید. هم نزنید.

بگذارید مخمر به تنهایی حل شود و مراقب توده شکوفه دار باشید. این نشانه این است که مخمر شما هنوز زنده است.

نمک را به آرد اضافه کنید. (توجه 1: در این مرحله زمانی است که گلوتن گندم حیاتی در صورت تبدیل آرد همه منظوره به آرد نان اضافه می شود. (توجه 2: آشپزهای پیتزای ایتالیایی نمک را در آب حل می کنند. با این حال ، از آنجا که نمک می تواند مخمر را مهار کند ، توصیه می شود هنگام بررسی نمک را در آرد مخلوط کنید تا ببینید آیا مخمر هنوز زنده است یا خیر.)

مخلوط آرد را خوب هم بزنید.

روغن زیتون را به آب مخمر اضافه کنید.

سری میکسر خمیر را نصب کنید و آرد را به آرامی به آن اضافه کنید.

با سرعت کم مخلوط کنید. وقتی به تدریج آرد بیشتری اضافه می کنید میکسر خمیر را خاموش کنید. این چیزی است که مخلوط خمیر در نیمه مخلوط شدن ظاهر می شود.

(توجه: زمانی که بیشتر خمیر و آرد از کناره های کاسه مخلوط جدا شد و خمیر شروع به شکل گیری یک توپ کرد ، خمیر آماده می شود ، حدود 5 دقیقه.)

دست های خود را آردی کنید و روی سطح میز را آرد پاشی کنید.

وقتی خمیر کامل شد ، خمیر به این شکل خواهد بود.

بگذارید حدود 10 دقیقه با سرپوش استراحت کند.

برای تقسیم خمیر از کاردک پلاستیکی خمیر استفاده کنید.

به 4 توپ تقسیم کنید.

با استفاده از دست ها به آرامی به شکل توپ درآید.

مقدار کمی روغن در انتهای کاسه بریزید.

گلوله های خمیر را به کاسه روغن زده اضافه کنید. با استفاده از توپ خمیر ، همه طرف خمیر و کاسه را به آرامی بپوشانید.

روی آن را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید 6-8 ساعت در دمای اتاق بماند. (توجه: دو گلوله در ظرف های روغن کاری شده با درب قرار دهید و در یخچال قرار دهید. روز بعد خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و بگذارید حدود 1-2 ساعت قبل از تهیه پیتزا در دمای اتاق بماند)

این زمان خمیر هنگام شکل گیری پیتزا چگونه خواهد بود.

خمیر روییده را به آرامی روی تخته برش یا سطح صاف آردپاشی شده منتقل کنید. با استفاده از نوک انگشتان به آرامی مرکز خمیر را فشار دهید و پیتزا را شکل دهید. (توجه: با استفاده از تمام نوک انگشتان ، برای شکل دادن به پیتزا در کل حدود 10-12 فشار نیاز است. مراقب باشید که در این مرحله خمیر را زیاد کار نکنید.)

یکبار شکل گرفتن خمیر چگونه خواهد بود.

روی آن را با 2-3 ملاقه سس ناپولیتانا (سس مارینارا) بریزید.

پیتزا را به 500 درجه گرم شده (انتقال به سنگ پیتزا از قبل گرم شده در فر) منتقل کرده و بپزید. با استفاده از پارو پیتزا ، پیتزا را از فر بیرون بیاورید و روی آن را با موتزارلا و برگهای ریحان تازه برش دهید.

روغن زیتون را بریزید و به مدت 5 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر حباب دار شود و پوسته آن قهوه ای طلایی شود ، به پخت ادامه دهید.

این زمان خمیر هنگام شکل گیری پیتزا چگونه خواهد بود.

خمیر روییده را به آرامی روی تخته برش یا سطح صاف آردپاشی شده منتقل کنید. با استفاده از نوک انگشتان به آرامی مرکز خمیر را فشار دهید و پیتزا را شکل دهید. (توجه: با استفاده از تمام نوک انگشتان ، برای شکل دادن به پیتزا در کل حدود 10-12 فشار نیاز است. مراقب باشید که در این مرحله خمیر را زیاد کار نکنید.)

یکبار شکل گرفتن خمیر چگونه خواهد بود.

روی آن را با 2-3 ملاقه سس ناپولیتانا (سس مارینارا) بریزید.

 

فر پیتزا ناپولیتن در کوتاه ترین زمان به درجه مورد نظر شما می رسد. به راحتی می توانید با گرم کردن این فر، پیتزای ناپولی خود را آماده کنید.

توجه داشته باشید هنگام خروج پیتزا از فر چند ثانیه دور پیتزا را در تماس مستقیم با شعله فر هیزمی یا فر سنگی بسوزانید و یا به منبع گرمای فر برقی نزدیک کنید تا شکل اصلی پیتزا ناپلی را به خود بگیرد با استفاده از پارو پیتزا ، پیتزا را از فر بیرون بیاورید و روی آن را با موتزارلا و برگهای ریحان تازه برش دهید.

آرد دو صفر (آرد 00): این آردی است که در ایتالیا توسط سرآشپزهای پیتزای ایتالیایی استفاده می شود. صفر دو نشان می دهد که چگونه آرد آسیاب شده است. آرد دو صفر پیتزا ناپلی فوق العاده ای ایجاد می کند.

 

دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
پشتیبانی و مشاوره
سلام !
برای پشتیبانی، مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش با ما در ارتباط باشید.